Obchodné podmienky
Nakupovanie tovaru na našich internetových stránkach môžu uskutočniť právnické aj fyzické osoby za predpokladu dodržania nižšie uvedených pravidiel.
Kontaktné údaje poskytovateľa:
Sídlo spoločnosti:
INEX Plant s.r.o.
Priechodná 27
Nitra 94901
Fakturačné údaje:
IČO: 47185490
DIČ: 2023801164 IČ DPH: SK2023801164
Banka: č.ú. len na vyžiadanie (súčasť faktúry)
Objednávka
- Spotrebiteľ objednáva výrobky a služby predávajúceho prostredníctvom obchodného systému písomnou formou: e-mailom (vrátane objednávky cez e-shop) alebo poštou.
Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 108/2000 Z.z. v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku.
- Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne a faxové číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, (objednávka prostredníctvom e-shopu tieto podmienky spĺňa automaticky).
Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).
3.Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a spotrebiteľom. Objednávka je automaticky zaradená do poradového systému a čaká na vybavenie. Predávajúci oznámi kupujúcemu prostredníctvom automatického notifikačného systému (emailom) každú zmenu stavu objednávky (príprava na odoslanie, samotné odoslanie, odoslanie proforma faktúry, storno)
- Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku bez poplatku, dovtedy, dokedy objednávka nie je odoslaná. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (faxom, e-mailom). Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci spotrebiteľovi tiež výlučne písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie vybavovania objednávky.
- Dodacie lehoty
Dodacie lehoty sú špecifikované podľa dostupnosti tovaru a sezóny, obvykle sa pohybujú od 1 až do 3 týždňov, v niektorých prípadoch (nedostupnosť tovaru, vyššia moc - počasie) však môžu byť dlhšie. O približnom termíne dodania sa môžete kedykoľvek informovať emailom alebo telefonicky. Objednaný tovar posielame poštou na dobierku . Rastliny sú starostlivo zabalené a zabezpečené tak, aby čo najlepšie zniesli prepravu k vám. K cene objednaných rastlín účtujeme poštovné a balné 7,50 € (slovenská pošta) alebo 10 € (poštový kuriér). Ostatný tovar posielame tiež slovenskou poštou - účtujeme poštovné a balné 6 € prípadne 6 € (poštový kuriér- neživý tovar ) pre tento typ prepravného sa vylučujú substráty s obsahom nad 5 litrov , kvapaliny nad 1 liter. Zásielky ktoré obsahujú ostatný tovar ale aj živé rastliny (kombinované balíky) kalkulujeme s poštovným a balným 7,50 € resp. 10 €. ( SUBSTRÁTY A KVAPALINY ) : Ak je prekročený štandartný váhový limit cena poštovného a balného sa učtuje podľa zmluvného cenníka danej prepravnej spoločnosti podľa váhy ktorú automaticky vypočíta objednávkový systém .Objednávky vybavujeme podľa poradia v akom boli objednávky prijaté .
- Cena, platobné podmienky a prepravné
- Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod.. Platná cena produktu bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.
- Spotrebiteľ uhrádza platbu v dobierkou, prevodom/vkladom na účet predávajúceho alebo prostredníctvom portálu paypal.
- Pri odovzdávaní produktu platí spotrebiteľ cenu za produkt + dopravné a balné, prípadne cenu dobierky.
- Spôsob dopravy si volí spotrebiteľ sám cez formulár objednávky v e-shope alebo pri inom spôsobe komunikácie. Spotrebiteľ si môže zvoliť spôsob dopravy, a to:
- a) kuriérom (zasielateľskou službou) – cena je stanovená podľa cenníka spoločnosti , ktorej služby využívame a nezávisí od vzdialenosti ale od hmotnosti produktu.
- b) cez Slovenskú poštu (7,50 EUR pri objednávke do 15 kg pre živé rastliny, pre ostatný tovar 6 € )
- c) Výška nákladov na dopravu bude vždy oznámená spotrebiteľovi pri overovaní objednávky, prípadne predávajúci odporučí spotrebiteľovi lacnejší variant dopravy.
III. Preberanie tovaru
- Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
- Pri preberaní produktu je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované. Pri preprave Slovenskou Poštou odporúčame ihneď skontrolovať dátum odoslania. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená, treba bezodkladne podať reklamáciu priamo na pošte s uvedením dôvodu reklamácie. V takom prípade musí pošta uhradiť poistnú sumu zásielky.
- Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke práva k produktom až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na spotrebiteľa, ktorý má produkt v držbe, má spotrebiteľ všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný produkty a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako produkt predávajúceho.
- Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za produkty a služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k produktu a služby ešte neprešlo na spotrebiteľa.
- Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom. V prípade živých rastlín teda odosielateľ nezodpovedá za ďalší rast a vývin ktorý závisí predovšetkým od schopností a snahy zákazníka úspešne rastlinu pestovať.
- Odstúpenie od zmluvy
Po oznámení o uložení zásielky na príslušnej pošte je potrebné zásielku čo najskôr prevziať. Pokiaľ objednávka nie je odoslaná je možné kedykoľvek ju upraviť prípadne zrušiť.
Ak dodané rastliny nesplnia Vaše očakávania, odporúčame ich ihneď reklamovať. Do 14 dní od prevzatia zásielky môžete tovar vrátiť aj bez uvedenia dôvodu pre vrátenie len v pôvodnom stave, nepoškodený, zabezpečený obalmi v ktorých bol dodaný.
Reklamácie prijímame len písomnou formou, poštou alebo emailom. V reklamácii uveďte prosím zistené dôvody reklamácie, ktoré budú v zákonnej lehote predávajúcim vyhodnotené a následne Vám bude zaslané stanovisko k reklamačnému konaniu. V prípade zničenia alebo poškodenia tovaru pri preprave uvítame fotografiu, ktorá dokumentuje o aké poškodenie sa jedná. Ak sa rozhodnete tovar vrátiť, posielajte prosím balík bežnou poštou najlepšie v pôvodnom obale aj s faktúrou s ktorou ste ich prevzali. Z technických dôvodov nemôžeme akceptovať vrátenie balíka formou dobierky. Pri kladnom posúdení reklamácie predávajúcim má tento právo požadovať reklamovaný tovar (živý i neživý) späť. V prípade že kupujúci odmietne reklamovaný tovar vrátiť, reklamácia sa považuje za neopodstatnenú. Zákazník doručí tovar na svoje náklady, vybavenú reklamáciu mu predávajúci doručí na náklady predávajúceho. Pri reklamácii uveďte prosím, či si želáte vrátenie sumy ktorú ste zaplatili za tovar alebo zaslanie náhradného tovaru. Pokiaľ ste sa rozhodli pre vrátenie peňazí, uveďte prosím účet, na ktorý Vám poukážeme sumu za reklamované balenia.
Na čo sa vzťahuje záruka?
Posielame vždy len tovar v najlepšom stave, zodpovedajúcom vegetačnému obdobiu, garantujeme pravosť druhov a odrôd v rozsahu deklarovanom dodávateľmi. Poškodenie rastliny či iného tovaru zistené pri vybalení zásielky treba reklamovať bezodkladne. Pod pojmom poškodenie sa rozumie také porušenie tovaru, ktoré znemožňuje jeho ďalšie bezproblémové využitie, v prípade rastliny napr. ďalší rast.
Garancia čerstvosti pri odosielaní nie je garanciou úspešného rastu prirodzene sa totiž líši medzi jednotlivými druhmi rastlín a je okrem fyzikálnych a biochemických faktorov prostredia ovplyvnená aj poznatkami a skúsenosťami pestovateľa ktoré okrem iného zahŕňajú schopnosť správne vyhodnocovať podmienky pri pestovaní a následne vhodne a odborne reagovať pestovateľským zásahom.
Poistenie rastlín pri preprave .
Poistenie sa vzťahuje na tovar zničený počas prepravy kuriérom alebo poštou a na službu pod ktorou sa rozumie doručenie tovaru zákazníkovi . Za zničený sa považuje tovar ktorý nie je možné ďalej používať v prípade rastlín je to nezvratné poškodenie napríklad ( mechanické , fyzikálne a iné ) ktoré neumožňuje rastlinu ďalej pestovať. Pod nezvratné poškodenie nepatrí poškodenie malého rozsahu napríklad ( odpadnutý list , kvet ,plod , konárik a podobne ). V prípade uplatnenia poistnej udalosti vraciame zákazníkovi plnú sumu za tovar vrátane poštovného prípadne zasielame náhradný tovar bez akýchkoľvek ďalších poplatkov. Uplatnenie poistnej udalosti nezbavuje zákazníka dokladovať rozsah poškodenia a poškodený tovar bezodkladne vrátiť predajcovi. Službu poistenie pri preprave treba uplatniť maximálne do 24 hodín od prevzatia zásielky. Po tejto lehote poistenie pri preprave automaticky zaniká.
Pre spokojnosť zákazníkov sa snažíme zabezpečiť maximum, a preto ak máte akékoľvek otázky ohľadne pestovania, ktoré ste nenašli v podrobných návodoch na pestovanie ktoré štandardne dodávame k zásielke živých rastlín, nečakajte a ihneď kontaktujte našu poradenskú linku na emailovej adrese : info@zelenykurier.sk kde Vám radi odpovieme na všetky otázky ohľadne nášho sortimentu rastlín a jeho pestovania.
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:
- a) produkt sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať
- b) zmenila sa cena dodávateľa produktu
- c) vystavená cena produktu bola chybná
- Záverečné ustanovenia
- Predávajúci má právo podľa charakteru objednaných produktov vyzvať spotrebiteľa k osobnej prehliadke a osobnému odberu produktu (vzťahuje sa hlavne na finančne náročnejší produkt, alebo náročnejší z hľadiska objemu alebo hmotnosti). V týchto prípadoch bude spotrebiteľ kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup. Pokiaľ spotrebiteľ už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú inak.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.
- Spotrebiteľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí.
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa č. 634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté.
Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
- Predávajúci a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, so sídlom Staničná 1567/9, 949 01 Nitra.